Nőegyleti Önképzőkör első alkalma 2017. március 8.

Nőegyletünk idei első önképzőkörét szerdán, március 8-án, Nőnapon tartja 18 és 20 óra között a Hőgyes utca 3. alatti gyülekezeti termünkben Maróthyné dr. Tóth Erzsébet, egyetemi oktató vezetésével, aki táplálkozási szokásainkról fog előadást tartani, és arra kéri a résztvevőket, hogy hozzanak magukkal olyan recepteket, amelyek kevés szénhidrátot (lisztet, cukrot) és több zöldséget vagy gyümölcsöt tartalmaznak, valamint olyan énekeket, amelyek kapcsolódnak a táplálkozáshoz.

önképzőkör március 8 - 3

Szemelvények az előadásból:

A gyomor-béltraktus és a bélflóra egészségének megőrzése érdekében javasolt

  • a gyakori, napi 3-5-szöri rendszeres nyugodt kis étkezés,
  • a megfelelő, de mérsékelt energiabevitel,
  • a finomított szénhidrátok, vörös húsok és zsírok kerülése,
  • a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fokozása,
  • kellő mennyiségű rost- és folyadékbevitel.
  • Emellett fontos tényező a bélmozgásokat serkentő testmozgás is, melynek a stressz-feldolgozásban is szerepe van.
  • Antibiotikumot csak indokolt esetben használjunk, és a kezelést követően pre- és probiotikumokkal (bélflóra speciális táplálékával, ill. bélbaktériumokkal) segítsük a normál bélflóra mielőbbi regenerálódását. Sajnos a növényi táplálék fokozása nem növeli automatikusan a bélflóra fajgazdagságát.
  • Már őseink is tudták, hogy az időszakosan tartott böjt és a székletrendezés, hashajtás segít az egészség megőrzésében. A hetente beiktatott zöldség-gyümölcs napok jótékony hatásúak.

 

Rostszegény táplálék következményei

  • Sok és energiadús táplálék, kevesebb víz, jóllakottságérzet cukor, zsír és fehérje miatt
  • Rossz összetételű bélflóra
  • Elhízás
  • Gyors zabálás, lassú bélmozgás
  • Székrekedés (obstipatio)
  • Erőlködés miatt a bélben kiöblösödés (diverticulum) képződése
  • Hirtelen magas vércukorszint
  • Cukorbetegség esélye nő
  • Magas vérkoleszterinszint, emiatt érelmeszesedés
  • Vastagbéldaganat képződésének nagy valószínűsége


Rostban gazdag
táplálék következményei

  • Kevesebb energiadús táplálék, több ballaszt és víz, jóllakottságérzet térfogat miatt
  • Egészséges bélflóra
  • Normál testalkat
  • Hosszabb rágás, lassabb emésztés, gyorsabb bélmozgás
  • Naponta akár többszöri normál szilárdságú széklet
  • Egészséges bél
  • Cukor lassú felszívódása, alacsony vércukorszint. Diabetes kockázata nem nő,
    terápiásan előnyös
  • Alacsony vérkoleszterinszint
  • Vastagbéldaganat nem képződik
  • Immunrendszerünk stimulálva van a bélben

 

Chehadé-Boér Judit szervező kéri, hogy ez év március 31-vel bezárólag a Flóra-füzetek harmadik számába, mely az Értékeink alcímet fogja viselni, küldjék el tömör írásaikat közlésre azok a gyülekezeti tagok, nők és férfiak, akiknek van mondanivalójuk a témáról. E-mail címe: chehade@t-online.hu

Üdvözlettel:

A Perczelné Kozma Flóra Nőegylet vezetősége

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>